Blog
Hoog kwalitatief huisartsenzorg

Hoog kwalitatief huisartsenzorg

Praktische informatie

 

Privacy regalement van onze praktijk:

Klik op de link:

Heeft u een klacht?
Stap 1: Bespreek het met uw huisarts.
A. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
B. Doet u het liever schriftelijk? U kunt ook ons klachtenformulier invullen. Uw klacht wordt dan in behandeling genomen door onze interne klachtenfunctionaris en nemen wij binnen 2 weken contact met u op.

Stap 2: Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van de Stichting Klachten en geschillen Eerstelijnszorg SKGE. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt hiervoor klachtenformulier gebruiken op www.skge.nl. De klachtenfunctionaris is ook te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Stap 3: Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de onafhankelijk klachtenfunctionaris niet uit komt, dan kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie vind u op www.skge.nl.

Download hier
Het formulier voor complimenten of suggesties.
Het klachtenformulier.
Onze klachtenregeling.
De SKGE folder klacht huisartsenzorg.

 

Written by Kim

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *